سال سوم(96)
استاد یزدان پناه
جلسات 1 تا 9 |
||
جلسات 10 تا 19 |
||
جلسات 20 تا 29 |
||
جلسات 30 تا 38 |
||
جلسه 1 |
||
72/ 1396.7.19/ روش تفسیر عرفانی (روش تفسیر عرفا از دیدگاه علامه طباطبایی و نقد آن/ ظاهر و باطن داشتن قرآن/ نظر علامه در مورد شهود و تفسیر باطنی از قرآن/ ذو بطون بودن متن دینی به تناسب ایمان و طهارت افراد/ چند نمونه از تفسیر باطنی /لزوم محوریت قرآن در کار شهودی/ دو روش کار اجتهادی سلوکی اهمیت فطرت و نمونه روش فهم فطری در المیزان /آسیب های روش تفسیر عرفانی)
| ||
جلسه 2 |
||
73/ 1396.7.19/ روش تفسیر عرفانی (روش تفسیر عرفا از دیدگاه علامه طباطبایی و نقد آن/ ظاهر و باطن داشتن قرآن/ نظر علامه در مورد شهود و تفسیر باطنی از قرآن/ ذو بطون بودن متن دینی به تناسب ایمان و طهارت افراد/ چند نمونه از تفسیر باطنی /لزوم محوریت قرآن در کار شهودی/ دو روش کار اجتهادی سلوکی اهمیت فطرت و نمونه روش فهم فطری در المیزان /آسیب های روش تفسیر عرفانی)
| ||
جلسه 3 |
||
74/ 1396.7.26/ روش تفسیر عرفانی (روش تفسیر عرفا از دیدگاه علامه طباطبایی و نقد آن/ ظاهر و باطن داشتن قرآن/ نظر علامه در مورد شهود و تفسیر باطنی از قرآن/ ذو بطون بودن متن دینی به تناسب ایمان و طهارت افراد/ چند نمونه از تفسیر باطنی /لزوم محوریت قرآن در کار شهودی/ دو روش کار اجتهادی سلوکی اهمیت فطرت و نمونه روش فهم فطری در المیزان /آسیب های روش تفسیر عرفانی)
| ||
جلسه 4 |
||
75/ 1396.7.26/ روش تفسیر عرفانی (روش تفسیر عرفا از دیدگاه علامه طباطبایی و نقد آن/ ظاهر و باطن داشتن قرآن/ نظر علامه در مورد شهود و تفسیر باطنی از قرآن/ ذو بطون بودن متن دینی به تناسب ایمان و طهارت افراد/ چند نمونه از تفسیر باطنی /لزوم محوریت قرآن در کار شهودی/ دو روش کار اجتهادی سلوکی اهمیت فطرت و نمونه روش فهم فطری در المیزان /آسیب های روش تفسیر عرفانی)
| ||
جلسه 5 |
||
76/ 1396.8.3/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 6 |
||
77/ 1396.8.3/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 7 |
||
78/ 1396.9.1/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 8 |
||
79/ 1396.9.1/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 9 |
||
80/ 1396.9.8/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 10 |
||
81/ 1396.9.8/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 11 |
||
82/ 1396.9.22/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 12 |
||
83/ 1396.9.22/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 13 |
||
84/ 1396.9.29/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 14 |
||
85/ 1396.9.29/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 15 |
||
86/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 16 |
||
87/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 17 |
||
88/ 1396.10.20/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 18 |
||
89/ 1396.10.20/ روش تفسیر علمی (تجربی) (بررسی روش تفسیر علمی و نقد علامه طباطبایی بر این روش /بررسی دیدگاه های تفسیر المنار و عبده در مورد داستان حضرت آدم ع سحر و ... /جایگاه حس و تجربه از منظر قرآن /بررسی تعارض مشهورات علمی و ظاهر قرآن/ رابطه علم و دین/ رویکرد اجتماعی تفسیر المنار)
| ||
جلسه 19 |
||
90/ 1396.10.27/ جمع بندی نقدهای علامه بر روشهای تفسیری (پیش فرض مجاز در تفسیر قرآن)، اشاره به مبانی متن شناختی قرآن)
| ||
جلسه 20 |
||
91/ 1396.10.27/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 21 |
||
92/ 1396.11.4/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 22 |
||
93/ 1396.11.4/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 23 |
||
94/ 1396.11.18/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 24 |
||
95/ 1396.11.18/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 25 |
||
96/ موضع اصلی اختلاف در تفسیر (اختلاف اصلی در تفسیر، سر اختلاف در تفسیر آیات، گسترش زبان عرفی، نهی از تفسیر قرآن با انس و عادت، راه تشخیص صحیح مصادیق قرآنی)
| ||
جلسه 26 |
||
97/ 1396.11.9/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 27 |
||
98/ 1396.11.16/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 28 |
||
99/ 1396.11.16/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 29 |
||
100/ 1396.12.23/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 30 |
||
101/ 1396.12.23/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 31 |
||
102/ 1397.1.22/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 32 |
||
103/ 1397.1.22/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 33 |
||
104/ 1397.1.29/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 34 |
||
105/ 1397.1.29/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 35 |
||
106/ 1397.2.5/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 36 |
||
107/ 1397.2.5/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 37 |
||
108/ 1397.2.19/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||
جلسه 38 |
||
109/ 1397.2.19/ زبان قرآن و روح معنا (وضع لفظ برای روح معنا، اصل المعناء، بررسی قول امام خمینی و دیگر اقوال در مورد وضع الفاظ، تحلیل اصولی از روح معنا، راه رسیدن به روح معنا و ضوابط ظهور گیری، زبان عرفی دقیق بودن قرآن، سطوح معنایی)
| ||