استاد منتظری مقدم
استاد منتظری مقدم
جهت مشاهده تقریر روی نام جلسه بزنید
صفحه ۸۹ تا ۹۱/ فصل هشتم: علت فاعلی و اقسام آن | ||
صفحه ۹۰ تا ۹۱/ تطبیق و توضیحاتی نسبت به فصل ششم: اقسام علت فاعلی | ||
صفحه ۹۱ تا ۹۲/ فصل هفتم: علت غائی | ||
صفحه ۹۲ تا ۹۳/ فصل هشتم: اشکالات به علت غائی و جواب آنها | ||
صفحه ۹۳ تا ۹۴/ فصل نهم: رابطه ضروری بین علت غائی و علت فاعلی | ||
صفحه ۹۵ تا ۹۶/ تتمه فصل نهم و ابتدای فصل دهم | ||
صفحه ۹۵ تا ۹۶/ تتمه فصل دهم و فصل یازدهم: احکام علت جسمانی | ||
صفحه ۹۷ تا ۹۹/ مرحله هشتم: تقسیم موجود به واحد و کثیر، فصل اول: معنای واحد و کثیر
| ||
صفحه ۹۹ تا ۱۰۰/ تتمه فصل اول و ابتدای فصل دوم: تقسیمات واحد | ||
صفحه ۹۹ تا ۱۰۱/ فصل دوم: اقسام واحد | ||
صفحه ۱۰۱ تا ۱۰۳/ فصل سوم: حمل. فصل چهارم: تقسیمات حمل شایع صناعی | ||
صفحه ۱۰۳ تا ۱۰۴/ فصل پنجم: از اثار کثرت: مغایرت و غیریت. فصل ششم: متضایفان
| ||
صفحه ۱۰۴ تا ۱۰۵/ فصل هفتم: تضاد | ||
صفحه ۱۰۶ تا ۱۰۷/ فصل هشتم: تقابل ملکه و عدم ملکه. فصل نهم: تقابل تناقض | ||
صفحه ۱۰۷ تا ۱۰۹/ تتمه فصل نهم، فصل دهم: غیریت واحد و کثیر | ||
صفحه ۱۱۰ تا ۱۱۳/ فصل اول: معنای سبق و لحوق و اقسام آنها | ||
صفحه ۱۱۳ تا ۱۱۵/ تتمه فصل اول و فصل دوم: در ملاک سبق در اقسام و ابتدای فصل سوم: حدوث و قدم و اقسام آنها
| ||
صفحه ۱۱۵ تا ۱۱۶/ ادامه فصل سوم: حدوث و قدم و اقسام آنها | ||
صفحه ۱۱۷ تا ۱۱۹/ مرحله دهم: قوه و فعل. فصل اول: هر حادث زمانی مسبوق به قوه وجود است.
| ||
صفحه ۱۱۹/ تتمه فصل اول: احکام ماده یا هیولا | ||
صفحه ۱۱۹ تا ۱۲۰/ ادامه جلسه اول و بیان احکام دیگر ماده یا هیولا | ||
صفحه ۱۲۰ تا ۱۲۱/ فصل دوم: در تقسیم تغیر و فصل سوم: تعریف حرکت | ||
صفحه ۱۲۱ تا ۱۲۲/ فصل چهارم: در اعتبار حرکت به حرکت توسطیه و حرکت قطعیه | ||
صفحه ۱۲۲ تا ۱۲۳/ فصل پنجم: مبدأ و منتهی حرکت | ||
صفحه ۱۲۳ تا ۱۲۴/ فصل ششم: موضوع حرکت و احکام آن | ||
صفحه ۱۲۴ تا ۱۲۵/ فصل هفتم: فاعل حرکت و فصل هشتم: اشکال در ارتباط متغیر با ثابت و پاسخ آن
| ||
صفحه ۱۲۵ تا ۱۲۶/ فصل نهم: مسافت | ||
صفحه ۱۲۶ تا ۱۲۶/ ابتدای فصل دهم: مقولاتی که حرکت در آنها واقع می شود | ||
صفحه ۱۲۶ تا ۱۲۷/ تتمه فصل دهم: مقولاتی که حرکت در آنها واقع می شود | ||
صفحه ۱۱۷ تا ۱۲۱/ خلاصه ابحاث گذشته ـ از ابتدای مرحله دهم قوه و فعل تا ابتدای فصل چهارم
| ||
صفحه ۱۲۱ تا ۱۲۴/ خلاصه ابحاث سابقه ـ از ابتدای فصل چهارم تا انتهای فصل هفتم از مرحله دهم: در قوه و فعل
| ||
صفحه ۱۲۵ – ۱۲۶/ خلاصه ابحاث سابق ـ از ابتدای فصل هشتم تا انتهای فصل نهم از مرحله دهم : در قوه و فعل
| ||
صفحه ۱۲۶ تا ۱۲۷/ خلاصه مباحث سابق ـ بیان خلاصه ای از فصل دهم از مرحله دهم: در قوه و فعل
| ||
صفحه ۱۲۸ تا ۱۲۹/ ابتدای فصل یازدهم: نظریه ملاصدرا و مصنف در رابطه با وقوع حرکت در جوهر
| ||
صفحه ۱۲۹ تا ۱۳۰/ تتمه فصل یازدهم: نظریه ملاصدرا و مصنف در رابطه با وقوع حرکت در جوهر
| ||
صفحه ۱۳۰ تا ۱۳۱/ فصل دوازدهم: موضوع حرکت جوهری و آنچه که متصف به حرکت می شود
| ||
صفحه ۱۳۱ تا ۱۳۳/ فصل سیزدهم: امر ششم در حرکت یعنی «زمان» | ||
صفحه ۱۳۳ تا ۱۳۴/ فصل چهاردهم: در سرعت و بطؤ و فصل پانزدهم: در سکون | ||
صفحه ۱۳۴ تا ۱۳۶/ فصل شانزدهم: در انقسامات حرکت و ابتدای خاتمه | ||
صفحه ۱۳۶ تا ۱۳۶/ تتمه خاتمه: بحث قدرت | ||
صفحه ۱۳۷ تا ۱۳۹/ مرحله یازدهم: در علم و عالم و معلوم، ابتدای فصل اول: تعریف علم و اقسام اولی آن
| ||
صفحه ۱۳۹ تا ۱۴۰/ تتمه فصل اول: در تعریف علم و اقسام اولی آن | ||
صفحه ۱۴۰ تا ۱۴۱/ ابتدای فصل دوم: تقسیم علم حصولی به کلی و جزئی | ||
صفحه ۱۴۱ تا ۱۴۳/ تتمه فصل دوم: تقسیم علم حصولی به کلی و جزئی | ||
صفحه ۱۴۳ تا ۱۴۵/ فصل سوم: تقسیم دیگری از علم به کلی و جزئی و فصل چهارم: در انواع تعقل و فصل پنجم: در مراتب عقل
| ||
صفحه ۱۴۵ تا ۱۴۷/ فصل ششم: خالق و مفیض صور علمیه و ابتدای فصل هفتم: تقسیم علم حصولی به تصور و تصدیق
| ||
صفحه ۱۴۷ تا ۱۴۹/ تتمه فصل هفتم و فصل هشتم: تقسیم علم حصولی به بدیهی و نظری
| ||
صفحه ۱۴۹ تا ۱۵۱/ تتمه فصل نهم: سوفسطایی | ||
صفحه ۱۵۱ تا ۱۵۲/ فصل نهم: تقسیم علم حصولی تصوری به حقیقی و اعتباری | ||
صفحه ۱۵۲ تا ۱۵۴/ فصل دهم: احکام متفرقه مربوط به علم حصولی و فصل یازدهم: هر موجود مجرد جوهری عاقل است
| ||