دوره ششم(سال 89)
آیت الله العظمی سبحانی
آیت الله العظمی سبحانی
جهت مشاهده تقریر روی نام جلسه بزنید
روایات قاعده ی تجاوز | ||
روایات قاعده ی تجاوز | ||
قاعدۀ تجاوز و فراغ دو قاعده است یا یک قاعده؟ | ||
قاعدۀ تجاوز و فراغ دو قاعده است یا یک قاعده؟ | ||
میزان در تجاوز در غیر | ||
مراد از غیر در قاعده ی تجاوز | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز | ||
عدم اجرای قاعدۀ تجاوز در طهارات ثلاث | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز و تطبیق چند فرع فقهی | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز | ||
مسائلی پیرامون قاعده ی تجاوز | ||
اصالة الصحة فی فعل الغیر | ||
اصالة الصحة | ||
مسائلی پیرامون اصالة الصحة | ||
شرطیت محل ابتلاء بودن اطراف در تنجز علم اجمالی و عدم آن | ||
مسائلی پیرامون اصالة الصحة | ||
مسائلی پیرامون اصالة الصحة و قاعده ی قرعة | ||
مسئله ی قرعه | ||
روایات باب قرعه | ||
بررسی روایات قرعه | ||
هل القرعة امارة او اصل و هل هو وظیفة الامام او لا | ||
قرعه، تعادل و ترجیح | ||
التعارض و الترجیح | ||
مباحثی پیرامون تزاحم و تعارض | ||
90/01/13 |
||
حکومت و تخصیص | ||
تعارض در روایات و عوامل آن | ||
عوامل تعارض | ||
جمع بین متعارضین | ||
اذا دار الامر بین الاطلاق الشمولی و الاطلاق البدلی | ||
اذا دار الامر بین التخصیص و النسخ | ||
مواردی که تشخیص اظهر از ظاهر مشکل است | ||
تعارض در اکثر از دو دلیل | ||
تعارض غیر مستقر و مستقر | ||
حجیت و عدم حجیت متعارضین در دلالت التزامی | ||
مقتضای قاعده ی اولیة در متعارضین علی القول بالسببیة | ||
مقتضای قاعده ی ثانویة در خبرین متعارضین | ||
قسم اول از روایات علاجیه | ||
سه بحث مربوط به روایات داله بر تخییر یا توقف | ||
بررسی روایات علاجیة | ||
مرجحات به صفات راوی | ||
مرجحات روایات متعارضین | ||
مرجحات خبرین متعارضین | ||
بررسی مرجحات | ||
مباحثی پیرامون مرجحات | ||
جواز و عدم جواز تعدی از مرحجات منصوصه به غیر منصوصه | ||
جواز و عدم جواز تعدی از مرحجات منصوصه به غیر منصوصه | ||
الاجتهاد و التقلید | ||
الاجتهاد و التقلید | ||
اجتهاد و تقلید | ||
حجیت قضاوت مجتهد | ||
اجتهاد مطلق و متجزی | ||
علوم پیش نیاز برای اجتهاد | ||
التخطئه و التصویب | ||
اذا تبدل اجتهاد المجتهد | ||
تبدل رای مجتهد و اجزاء و مسئله ی تقلید | ||
معنای اصطلاحی تقلید | ||
دلیل عامی و مجتهد بر جواز تقلید | ||
دلیل مخالفان تقلید و تقلید از اعلم | ||
دلیل مجتهد بر تقلید از اعلم | ||
لزوم تقلید از اعلم | ||
تقلید از اعلم | ||
تقلید بدوی از میت | ||
تقلید ابتدایی از میت | ||
بقاء بر میت | ||