استاد عابدینی
استاد عابدینی
جهت مشاهده تقریر روی نام جلسه بزنید
۹۶.۰۸.۰۹/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» / در ظهور حقیقت امامت به احسن وجهش ظاهر میشود چون معرفت شیعیان به امام در ظرف معرفت و نگاه خود امام است
| ||
۹۶.۰۹.۰۷/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» / با سنت محوضت هرقدر مرز حق و باطل روشنتر شود ظهور نزدیکتر شده - حق محض در امام حق و شئونات زیبایش شکوفا میشود - و باطل محض در امام باطل و شئونات زشتش رسوا میشود.
| ||
۹۶.۰۹.۱۴/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» / ملک عظیم امامت در اطاعت تام شیعیان و معرفت عمیقشان نسبت به امام در دوران ظهور - ملک عظیم یعنی حرکت بسوی کمالات با سرعت نوری امام
| ||
۹۶.۰۹.۲۱/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» / الملک العظیم هو ملک الآخرة - به ملک عظیم تمام ملکوت عالم تحت امر امام است که امام ظهور جامع اسماء الله است - مردم هم در دوران ظهور تماماً با اختیارشان تحت امر امام اند.
| ||
۹۶.۰۹.۲۸/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» / انبیاء مظهر اسم الظاهر در قوس نزول هستند، و اوصیاء مظهر اسم الباطن در قوس صعودند، و آخرین وصی، امام زمان (علیه السلام)، وارث علم باطنی تمام سابقین برای اظهار آنهاست.
| ||
۹۶.۱۰.۰۵/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» /اینکه امام «خزائن علم الهی» و «قائم بالأمر» است تحت اسم الظاهر در لفظ آمده، ولی درکش تاکنون تحت اسم الباطن مخفی مانده و در دوران ظهور به علم شهودی درک میشود.
| ||
۹۶.۱۰.۱۲/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» /رابطه توحید الوهی با توحید ولایی، که «معرفت خدا» تابع «معرفت به ولایتِ حجّت خداست».
| ||
۹۶.۱۰.۱۹/ فصل ۹ : بحث «علم در زمان ظهور» /برهاناً محبت به جمال و کمالِ مطلق تعلّق میگیرد. با توجّه و معرفت به مظهرِ تامِّ کمال و جمالِ الهی در مقامِ امام است که انسان «حبِّ ذاتش» منقلب به «حبُّ الله» میشود...
| ||
۹۶.۱۰.۲۶/ فصل ۱۰ : بحث «دولتِ مهدوی، آخرین دولت»/آخرین دولت بودنِ «دولتِ مهدوی» علامتِ احاطه علمی و غلبهی فکری در دولتِ آل محمّد(علیهم السلام) است.
| ||
۹۶.۱۱.۱۰/ فصل ۱۰ : بحث «دولتِ مهدوی، آخرین دولت»/آخرین دولت محبت قلبها را به آخرین مراتب محبت خالص برای خدا میکند ، ولذا «یحبهم و یحبونه»
| ||
۹۶.۱۱.۱۷/ فصل ۱۰ : بحث «دولتِ مهدوی، آخرین دولت»/آخرین دولت از آخرین مراتب کمال و عمیق ترین لایه های بیکران باطن انسان سیطرهی صالحین را در تمام مراتب وجود انسان حاکم میکند...
| ||
۹۶.۱۱.۲۴/ فصل ۱۰ : بحث «دولتِ مهدوی، آخرین دولت»/آخرین دولت تجلی دولت تمام اسمای الهی در ظاهر و باطن و جمال و جلال الهی با نهایت ختم اسرارشان است به نور اسم جامع در حضرت قائم (علیه السلام)
| ||
۹۶.۱۲.۰۸/ فصل ۱۱ : بحث « اشراق ارض به نور امام »/اشراق ارض به نور امام در دوران ظهور، که تمام عالم ارض و موجودات و انسان همه به نور الهی در امام روشن میشوند، و شهود نور حجت خدا در آسمان و زمین را همه می یابند
| ||
۹۶.۱۲.۱۵/ فصل ۱۱ : بحث « اشراق ارض به نور امام »/در دوران ظهور مردم در هرحرکت و تفکر و رشدی که دارند میابند که بواسطه وجود امام است، که امام مظهرکلی اسم الله است وخلایق مظاهرجزیی آن
| ||
۹۶.۱۲.۲۲/ فصل ۱۱ : بحث « اشراق ارض به نور امام »/نگاه انفسی به اشراق ارض - نور الهی درون نفس مومن را روشن نموده بخاطر تبعیتش از نور امام، و تمام زمین و آسمان با آن نور درونش اشراق میشوند
| ||
۹۷.۰۱.۲۱/ فصل ۱۲ : بحث « نشر رایت »/اهتزاز رایت و پرچم پیامبر به هنگام خروج حضرت مهدی (علیهما السلام) که تابلوی قیام و موجب روشنگری در ظهور است.
| ||
۹۷.۰۱.۲۸/ فصل ۱۲ : بحث « نشر رایت »/رایت پیامبر از جبریل در جنگ بدر برای غلبه تنزیل آمد و با امام علی در جمل برای غلبه تاویل و با امام مهدی در ظهور برای غلبه حقیقت قرآن است.
| ||
۹۷.۰۲.۰۴/ فصل ۱۲ : بحث « نشر رایت »/ علایم ظهور درجنگ میان رایتهای یمانی وخراسانی و اهل قم باسفیانی ودجال و...همه سخن از اندیشه هاوجنگ عزمهاوعقبه های فکریست
| ||
۹۷.۰۲.۱۱/ فصل ۱۲ : بحث « نشر رایت »/لزوم رایت شناسی در زمانه حاضر که تفکر رایتهای مقابل مقاومت شیعی را بشناسیم تا فریب فرهنگ ضدقدسی آنها درما نفوذ نکند
| ||
۹۷.۰۷.۱۰/ فصل ۱۳ : بحث «ظهور و اربعین با نگاه منظومه ای به دین»/با نگاه منظومه ای، ظهور صرفا قطعه ای از تاریخ نیست، بلکه فصل اخیر تاریخ پیوسته توحیدی است در برپایی فرهنگ اقامه دین و برچیدن ظلم، که اربعین هم نمونه ای از اوست.
| ||
۹۷.۰۷.۱۷/ فصل ۱۳ : بحث «ظهور و اربعین با نگاه منظومه ای به دین»/ انواع تاثیرات جریان اربعین و تصرف قلوبش در انقلاب اسلامی منطقه ای و جهانی بسوی ظهور.
| ||
۹۷.۰۷.۲۴/ فصل ۱۳ : بحث «ظهور و اربعین با نگاه منظومه ای به دین»/سه سطح نگاه منظومه ای به دین در جریان اربعین: ۱. نگاه منظومه ای در ارتباط عرضی میان اعمال، و ۲. نگاه منظومه ای در ارتباط طولی با روح اعمال و لقاء امام با عمل صالح، و ۳. نگاه منظومه ای با ارتباط حبی و شوقی در اعمال
| ||
۹۷.۰۲.۱۸/ فصل ۱۴ : بحث « رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور » / رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور ۱- کتاب خدا امام و حجت خداست و حجت خدا کتاب خداست، و هر مرتبه ارتباط با قرآن ارتباط با امام زمان (علیه السلام) در آن رتبه است.
| ||
۹۷.۰۸.۲۲/ فصل ۱۴ : بحث « رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور » /قرآن و امام زمان درعصرظهور۲- توحید کثیر و یکی شدن کثرت ها در نظام معرفت قرآنی که درظهور با طهارت اجتماعی این توحد محقق میشود.
| ||
۹۷.۰۸.۲۹/ فصل ۱۴ : بحث « رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور » /قرآن و امام زمان درعصرظهور۳- تاویل قرآن و تطبیق دائمی آن بر مصداقهایش در هر زمان بواسطه لقای امام و نفوذ طهارت ایشان برای یاران خاص (قبل ظهور) و برای عموم اهل ایمان در عصر ظهور
| ||
۹۷.۰۹.۰۶/ فصل ۱۴ : بحث « رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور » /قرآن و امام زمان درعصرظهور۴- تبیان بودن قرآن در عصر ظهور برای عموم آشکارشده و تمام جزئیات زندگی انسان مستند به قرآن و امر الهی میشود
| ||
۹۷.۰۹.۱۳/ فصل ۱۴ : بحث « رابطه قرآن و امام زمان در عصر ظهور » /قرآن و امام زمان در عصرظهور۵- قبل ظهور چون فضای عمومی اعوجاج دارند نمیتوانند قرآن را به نطق آورند و تصدیقش را بیابند و سمت زیادت ونقصان درتطابق با قرآن میروند.
| ||
۹۷.۰۹.۲۰/ فصل ۱۵ : بحث « ایام الله و رابطه زمان با امام عصر و دوران حکومتشان »/ ایام الله ۱- امام «یوم الله» و «بروز قدرت و غلبه حضرت واحد قهار» است - انسان هر یوم که در عبودیت قدم بردارد [بسوی بروز امر الهی و] به «مرتبه ای از یوم الله در نورانیت امام» میرسد.
| ||
۹۷.۱۰.۰۴/ فصل ۱۵ : بحث « ایام الله و رابطه زمان با امام عصر و دوران حکومتشان »/ایام الله ۲- اولیای خدا در نزول عذابهای بزرگ و نزول نعمتهای بزرگ دست قدرت خدا را برای مردم آشکار میکنند تا آن ایام با بروز قدرت خدا نصب یوم الله در تاریخ شوند.
| ||
۹۷.۱۰.۱۱/ فصل ۱۵ : بحث « ایام الله و رابطه زمان با امام عصر و دوران حکومتشان »/ایام الله ۳- زمانها تابع افراد ومراتب نفوس هستند ولذا مقدار زمان حکومت امام مهدی بلحاظ مراتب ادراک و یقین افراد متفاوت درک میشود.
| ||
۹۷.۱۰.۱۸/ فصل ۱۵ : بحث « ایام الله و رابطه زمان با امام عصر و دوران حکومتشان »/ایام الله ۴- زمان از احکام بدن است و دوران ظهور برای عبور از زمان و احکام بدن و تحقق سیطره احکام روح و ورود به زمان ولایی امام است.
| ||
۹۷.۱۰.۲۵/ فصل ۱۶ : بحث « آثار غلبهی احکام روح بر احکام بدن در دوران ظهور »/آثار غلبه روح بر بدن در دوران ظهور ۱- دوران ظهور ارتباط و گفتگو و دیدارِ اهل ایمان، با قوای سمع و بصر و تکلّمِ روحانی از مرتبه عالم مثال محقق میشود که در برابرش هیچ موانع مادی راه ندارد.
| ||
۹۷.۱۱.۰۲/ فصل ۱۶ : بحث « آثار غلبهی احکام روح بر احکام بدن در دوران ظهور »/آثار غلبه روح بر بدن در دوران ظهور ۲- در فرج شخصی وحالت احتضار هم مانند فرج عمومی ظهور، با غلبه احکام روح، از اسباب مادی منقطع گشته، و حقایق شکوفا میشوند.
| ||
۹۷.۱۱.۰۹/ فصل ۱۶ : بحث « آثار غلبهی احکام روح بر احکام بدن در دوران ظهور »/آثار غلبه روح بر بدن در دوران ظهور ۳- تبعیت از روح امام موجب یقین به آن است که فعل ماموم فعل امام است، و تابع میزان این یقین، طی الارض و طی زمان و بسط نور سمع و بصر در نفوس شیعیان محقق میشود.
| ||
۹۷.۱۱.۲۳/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » / شهود تمام اعمال ما با تمام عمق و زوایا درقیامت برای خودمان و بصورت جامع در دنیا وقیامت برای خدا و رسول و حجتش
| ||
۹۷.۱۲.۱۴/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » / شهود وعرضه عمل برای شاهدان در تمام لایه های عمل انسان - امام شاهدست بر شیعه اش چون شیعه شانی از امام است
| ||
۹۷.۱۲.۲۱/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » / شهود امام نسبت به اعمال انسان از درون خود آن شخص است که با عمودی از نور احاطه و نگاه بر وجود همه دارند
| ||
۹۸.۰۱.۲۰/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » /رابطه عمود نوری امام با افراد رابطه مطلق با مقید است، که جان افراد و فرهنگ شهرها چه میزان [منار] محل نور مطلق امام است.
| ||
جلسه ۱۰۳ |
||
۹۸.۰۱.۲۷/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » /فصل ۱۸ : بحث « رابطه امام با معاد » / عمود نوری یلِ الخلقی رابط امام باخلایق و عمود نوریِ یل الحقی رابط امام باخدا - ایجاد و رشد و معاد عالم در دایره وجود امام زمان (علیه السلام).
| ||
جلسه ۱۰۴ |
||
۹۸.۰۲.۰۲/ فصل ۱۷ : بحث « بحث عرضه اعمال بر امام زمان (علیه السلام) در هر زمان » /فصل ۱۸ : بحث « رابطه امام با معاد » / تناظر عرضه اعمال امروزما بر امام با کتاب ونامه اعمال در قیامت با این تفاوت که امروز امکان تذکر و توبه هست.
| ||
جلسه ۱۰۵ |
||
۹۸.۰۲.۱۰/ فصل ۱۸ : بحث « رابطه امام با معاد » / تمام اسباب و اشیاء در دوران ظهور قیامتی دیده میشوند که انسان میبیند فقط دست خدا درکارست و همه روشن به نور خدایند.
| ||